TÜRSAB SINAV VE BELGELENDİRME MERKEZİ
Seyahat acentalarında çalışan ve çalışmak isteyen personelin mesleki yeterlilik belgesi alabilmesi amacıyla TÜRSAB Yönetim Kurulu kararı ile 24 Temmuz 2013’te TÜRSAB Sınav ve Belgelendirme Merkezi’nin kurulması kararı verilmiş ve merkez Ankara’da faaliyetlerine başlamıştır.
Sınav ve Belgelendirme Merkezi faaliyetlerini;“TS EN ISO/IEC 17024-2012 Uygunluk Değerlendirmesi- Personel Belgelendirmesi Yapan Kuruluşlar İçin Genel Şartlar Standardı” eğitimine katılarak Eğitim Sertifikası almış olan;
Ali RENDAN (Genel Merkez Danışmanı),
Mehmet TEKİN (TÜRSAB Denetim Görevlisi),
Tuba TANRIÖVER (Sınav ve Belgelendirme Merkezi Müdürü),
Bahadır ERKOL (Proje Sorumlusu) yürütmektedirler.
TÜRSAB Sınav ve Belgelendirme Merkezi, TS EN ISO/IEC 17024’e göre akredite olmayı ve Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından Sınav ve Belgelendirme Kuruluşu olarak yetkilendirilmeyi amaçlamakta bunun için de hızla akreditasyon çalışmalarını yürütmektedir.
Halen, TÜRSAB Sınav ve Belgelendirme Merkezi’nde soru bankası oluşturma çalışmaları, performansa dayalı sınavlarda kullanılmak üzere yazılım hazırlanması çalışmaları sürdürülmektedir.
Seyahat Acentası Yöneticisi taslak mesleki yeterliliği pilot sınavı 07.01.2014’te yapılmış, Başkan Başaran Ulusoy pilot sınava giren seyahat acentası yöneticisi ve yönetici adaylarına Mesleki Yeterlilik Belgesi’nin önemini vurgulamıştır.
Seyahat Acentası Yöneticisi ve adaylarını mesleki yeterlilik pilot performans sınavında deneyimli seyahat acentası sahibi ve yöneticileri değerlendirmiştir.
Teorik ve performansa dayalı olarak yapılan sınavın sonuçları, Seyahat Acentası Yöneticisi taslak mesleki yeterliliğinin uygun olduğunu göstermiş, yürürlüğe girmesi amacıyla da Mesleki Yeterlilik Kurumu’na iletilmiştir.