BASIN AÇIKLAMASI

Club Calista Turizm Seyahat Acentası hakkında kurumumuza ulaşan yazılı ve sözlü şikayetler üzerine TÜRSAB harekete geçmiş ve yapılan incelemeler neticesinde yasal süreci başlatmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda; söz konusu acentanın, çeşitli tarihlerde otel rezervasyonu yapma taahhüdü ile misafirlerinden para tahsil ettiği, ancak Seyahat Acentası Sözleşmesi’nde taahhüt ettiği hizmetlerin başlangıcından önce söz konusu rezervasyonları iptal ettiği ve bu durumun tüketicilere bildirilmediği belirlenmiştir. Acentanın, sözleşmeye aykırı davrandığı için oluşan tüketici mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik herhangi bir girişimde bulunmadığı da tespit edilmiştir.

TÜRSAB Denetim Ekipleri, şikayetler sebebi ile söz konusu acentanın Birliğimiz kayıtlarındaki iş yeri adresinde faaliyet denetiminde bulunmuştur. Acentanın verilen adreste faaliyette olmadığı tespit edilmiştir. Seyahat Acentası hakkında sözleşme gereklerini yerine getirmeyerek müşterilerin mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik, Birliğimiz işlemlerini akıbetsiz bırakmaya sebebiyet verdiği belirlenmiştir.  Bu nedenle Club Calista Turizm Seyahat Acentası hakkında Başkanlığımıza ulaşan tüm şikayetler T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'na iletilmiş olup, 1618 Sayılı Yasanın ilgili maddeleri doğrultusunda acenta hakkında idari işlem başlatılması talep edilmiştir.

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya,yaşanan mağduriyetle ilgili 1618 sayılı Seyahat Acentaları Kanunu’nun yetersizliğine dikkat çekti. Bağlıkaya: “1618 sayılı kanunun acilen tüketici mağduriyetini engellemek ve işini düzgün yapan seyahat acentalarının haklarını korumak adına yeniden düzenlenmesi ve tüm seyahat sürecini kapsayan sigorta sisteminin uygulanmaya başlanması gerekliliğini bir kez daha gözler önüne serilmiştir. TÜRSAB olarak tüketicilerin mağduriyetinin giderilmesi için yasal sürecin takipçisi olmaya devam edeceğiz” dedi.

Paket tur olmayan rezervasyonların kanun gereği zorunlu sigorta kapsamında olmadığı açıktır ancak tüketicilerin ihtiyari olarak sigorta yaptırma ve bu gibi olaylarda kendilerini koruma altına alma olanağı mevcuttur. Bu durumda da, sigorta ile tüketici doğrudan ilişki içinde olduğu için bununTÜRSAB tarafından bilinmesi ya da takip edilmesi mümkün değildir. Ancak bu olay göstermektedir ki mevzuatta yer alan sigortaya ilişkin düzenlemeler bir an önce elden geçirilmeli ve paket tur olmayan seyahat ürünleri ile satışı gerçekleşmiş ancak başlamamış satış işlemleri de sigorta kapsamına alınmalıdır.

TÜRSAB
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 

TÜM HABERLER
18  Mart  2019
Çanakkale Zaferleri Töreni
HABERİ OKU
18  Mart  2019
TÜRSAB Akademi Vize İşlemleri Eğitimi Kuşadası BTK’ da Gerçekleştirildi
HABERİ OKU
18  Mart  2019
Çanakkale Zaferimizin 104’üncü Yıl Dönümünü Büyük Bir Coşkuyla Kutluyoruz
HABERİ OKU
16  Mart  2019
TÜRSAB, Kuzey Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat Acenteleri Birliği (KITSAB) ve Kıbr...
HABERİ OKU
15  Mart  2019
TÜRSAB, Kıbrıs’a Düzenlediği Gezinin İlk Durağında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyet...
HABERİ OKU
15  Mart  2019
TÜRSAB Akademi Biletleme Eğitimi Kuşadası BTK’ da Gerçekleştirildi.
HABERİ OKU
15  Mart  2019
TÜRSAB Doğu Anadolu BTK Başkanı Cevdet Özgökçe Van İlinde Düzenlenen Shopping F...
HABERİ OKU
15  Mart  2019
Taziye Mesajı
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
18  Mart  2019
Ihlara Vadisi’nde Balon Uçuşları Başladı
HABERİ OKU
18  Mart  2019
Guatemala & Kosta Rika Tanıtım Sunumu/ 19 Mart 2019 / Lütfi Kırdar Kongre ve Se...
HABERİ OKU
15  Mart  2019
U-ETDS Veri Gönderme Zorunluluğu Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
14  Mart  2019
İlker Ünsever ile Turizm Hukuku
HABERİ OKU
13  Mart  2019
TÜRSAB Havayolu Biletleme ve IATA İhtisas Başkanlığı Duyurusu
HABERİ OKU
13  Mart  2019
Rumeli Turizm Zirvesi Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
13  Mart  2019
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi’nin 104. Yıl Dönümünde T...
HABERİ OKU
12  Mart  2019
Seyşeller Özel Ticaret Heyeti Programı Hakkında
HABERİ OKU